כוחו של הרגל

מכירים את הפרק ההוא ב"סיינפלד" שבו ג'ורג' מחליט לעשות ההפך ממה שהוא רגיל? לא מזמן פגשתי מאומנת שלי יקרה שהזכירה לי את שיחתנו על כך שלעיתים יש לעשות בדיוק ההפך ממה שרגילים ושבוע אחר כך בזכות אותה תובנה היא מצאה זוגיות.

אז הסיפור הולך ככה, היא הייתה בת 32, רווקה, יפה, מבריקה, תל אביבית, כביכול היה לה כל מה שצריך כדי למצוא זוגיות, היא הייתה בדיוק מהנשים האלו שכשמגלים שהן רווקות נשארים בהלם מספר שניות כי איך יכול להיות?! הייתה לה משרה נחשקת במשרד פרסום, מלא חברים, חיים מלאים ותוססים, אך נטולי זוגיות במשך שנים ארוכות. היא לא הייתה ביקורתית במיוחד, גם לא קרירה או מרוחקת, לא היו לה בעיות מיוחדות בהקשר של זוגיות מלבד הבעיה העיקרית והיא ההרגל. היה לה את הדרך שבה היא הייתה רגילה לבחור את הגברים שלה. לפעמים, כמו במקרה הזה, ההרגל שלנו הוא האויב הגדול ביותר שלנו. כל הבחירות שלה את הגברים בחייה שאיתם הייתה רגילה לקיים זוגיות, פשוט לא הוכיחו את עצמן לאורך זמן.

הבחירה כמעט תמיד הייתה זהה, גבר מבוגר ממנה במספר שנים לא מבוטל, תל אביבי, מתוחכם, בדרך כלל מהחוגים להם השתייכה (פרסומאים, אנשי עסקים, מנהלים בכירים), הם תמיד היו חכמים, מבריקים ושנונים. ותמיד זה הסתיים באותה צורה – התאהבות מאופקת שהפכה לאהבה סוערת, ובסוף פרידה כואבת שמשאירה צלקת עמוקה.

בוקר אחד, כך היא מספרת, כשלושה ימים לאחר שיחתנו על לעשות הפוך ממה שרגילים, היא התעוררה והחליטה שדי. היא הולכת לשחק הפוך לחלוטין. ברמזור עצר אותה בחור שנהג במכונית לידה, חייך וביקש את מספר הטלפון שלה, בימים אחרים היא הייתה מסרבת מיידית, האמת שהיא הייתה ממש קרובה לענות מתוך אוטומט, אך שנייה אחת לפני היא נזכרה שהיא ההפך, אז היא אמרה בפשטות את מספר הטלפון והוסיפה בחיוך "שלא תעיז לא להתקשר שמעת?". הרמזור התחלף לירוק ובעודה נוסעת ולא מאמינה שאמרה את המשפט הזה, הטלפון הסלולארי כבר צלצל. על הקו היה הבחור מהרמזור, במספר דקות קצרות של שיחה היא גילתה שהוא בכלל לא תואם להרגל שלה, הוא היה מבוגר ממנה רק בשנה, הוא היה סוכן ביטוח צעיר, והוא אפילו לא היה נשמע מתחכם או שנון אלא סתם עוד בחור נחמד.

כמובן שתחושת האכזבה לא איחרה לבוא ולמרות שקבעו להיפגש באותו ערב היא כמעט שכחה את זה במהלך היום ורק הטלפון הנוסף שלו שעה לפני הזכיר לה את הפגישה הגורלית. בחוסר חשק מופגן אך בנחישות לעשות ההפך היא הלכה לפגישה.

הבחור התגלה, בנוסף לכל הצרות, גם רומנטיקן, מצחיקן ובעל אופטימיות חסרת תקנה. מה שנקרא, צריך להיזהר עם מה שמבקשים כי לפעמים כשמבקשים להפך – זה בדיוק מה שמקבלים. הוא היה כל כך שונה ממה שהיא רגילה עד שזה היה ממש עצוב… או מצחיק. בכל מקרה בגלל שהיא הבטיחה לעצמה לתת לעצמה צ'אנס, היא המשיכה להיפגש איתו במהלך חודש וחצי. אתם בטח כבר מנחשים את סוף הסיפור, כמו בכל הסיפורים הגדולים מהחיים, ברור שהם נשואים היום באושר ויש להם שני ילדים מתוקים להפליא.

מה תעשו כדי לתרגל חשיבה ופעולות הפוכות:

  1. בחרו מספר מרחבים בהם אתם מזהים את החשיבה האוטומטית המקובעת שלכם.
  2. בחרו מה אתן הולכים לעשות שם להפך,
  3. בצעו ואל תיבהלו מהתוצאות. בכל מקרה תקבלו תוצאה שונה ממה שאתם רגילים שזה כבר לטובה.
1 תגובה

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *